Friday, August 23, 2013

Ulang Tahun ke 13 Kakak Dini hari ni..

Assalamualaikum...


23 Ogos 2013 genap 13 tahun usia anak sulung MaDiHaA.  Teringat masa baru kawin.. seboleh2nya nak lahirkan anak sulung pada tahun 2000... kengkonon nanti senang nak kira umur anak.. bila masuk 2010 anak 10 tahun.. bila tahun 2013 anak umur 13 tahun.. hihi.. Yang ye nya.. umur awak tu dah tua.. kawin lambat.. tu yang nak anak cepat2.. Alhamdulillah.. nikah September 1999, dapat anak pertama Ogos 2000.. syukur ada juga zuriat walaupun kawin lambat..

Kakak Dini, 
Sekarang kakak dah 13 tahun... dari tapak kaki sebesar 2 jari semasa baru dilahirkan... sekarang cuba tengok... kakak dah tinggi dari ibu!  Masa ibu anak dara dulu dengan ketinggian ibu 166cm.. ibu rasa diri ibu bukan main tinggi berbanding kawan2 yang lain.  Nak cari pakwe pun susah sebab kenalah cari yang lebih tinggi dari ibu kan.  Syukur dapat juga akhirnya pakwe suami yang lebih tinggi dari ibu. hehe.. Tapikan... bila dua2 tinggi.. sekali dapat anak.. haa kauu.. umur baru 13 tahun dah lebih tinggi dari ibu.. hehe.. Takpela.. dah memang baka besar & tinggi kot.. tu yang anak2 pun semua besar & tinggi.  Tak kisahla tu semua.. yang penting ibu doakan kakak sihat sentiasa.  Juga doa ibu dari kejauhan.. semoga kakak sentiasa dilindungiNYA (dijauhi dari gangguan makhluk halus mahupun makhluk kasar.. hehe) apabila berada jauh dari keluarga mahupun bersama2 kami.  Jaga tingkah laku & peribadi, jaga solat, belajarlah rajin2 demi masa depan kakak.  Ibu rasa apa yang ayah buat pada kakak ni memang tepat sekali.  Hantar kakak ke sekolah agama & berada jauh dari keluarga supaya kakak pandai berdikari. Semuanya demi masa depan kakak sebab kami nampak kemampuan kakak.  Sempena hari lahir kakak hari ni.. Ibu doakan semoga kakak dipanjang umur, diberikan kesihatan yang baik, diterangkan hati agar mudah belajar & menghafaz ayat2 suci Al-Quran.  Ibu doakan kakak berjaya dalam pelajaran & seterusnya berjaya dalam hidup.  Maafkan ibu sebab tak dapat buatkan kakak kek sempena hari lahir kakak hari ni sebab jarak kita yang jauh.. takpela kan.. bukan tak biasa makan kek yang ibu buat.. bila2 kakak balik nanti ibu boleh buatkan.. Syukurlah parcel yang ibu poskan Rabu lepas dah sampai.. itu je yang dapat ibu kirim.. harap kakak suka ye..

 Kakak Dini masa umur 6 tahun & adik Haziq masa berumur beberapa bulan..


Kakak Dini, Haziq & Alin

Gambar2 ni sebenarnya gambar semasa MaDiHaA hantar kakak Dini ke stesyen bas Pekeliling KL untuk balik ke sekolah/asramanya di Raub, Pahang pada 19 Ramadan iaitu sehari sebelum kejadian kemalangan yang menimpa ayahnya.  Ini merupakan kali pertama kakak Dini balik ke asrama tanpa keluarga.  Tak risau sangat sebab bukan dia seorang yang balik dengan bas.. tapi ada ramai lagi rakan2 yang lain yang juga menaiki bas.  Kalau ikutkan memang dia nak minta kami hantarkan.  Tapi keadaan & masa tak mengizinkan.  Biarlah dia belajar naik bas sendiri.. belajar berdikari macam kawan2 & senior2 yang lain. 

Dah berjumpa dah dengan kawan2 yang sama2 akan menaiki bas ke Raub, Pahang.



Selamat jalan kakak.. semoga selamat sampai ke destinasi..

18 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam ...Selamat hari lahir utk kakak Dini.Semoga jadi anak yg solehah.Aaminnn

Irfa said...

happy bday kakak.moga jd anak yg solehah,berjaya dunia akhirat

sy kawen tahun 2000
so skrg 2013 sudah 13 tahun kawen
kalau suami lupa jugak mmg saja cari nahas.hehe

Kak Nik Ja said...

Hepi Birthday Dini..In Shaa Allah bila besar nanti jadi anak yang solehah dan bertemu jodoh (bila sampai masa)dgn insan yang soleh juga :)...amiiiin

Fazleyatul Aini said...

saya follow akak dari zaman fotopages lagi. kejap je kak dini dah besar. dah tinggi dari akak plak tu hehehe.kak dini dah nampak kurus sket. penangan duduk asrama agaknya. apa2 pon, selamat hari lahir untuk kak dini. semoga panjang umur, murah rezeki dan berjaya di dunia dan akhirat. insyaAllah

norhidana said...

beso dh kakak, cpt masa berlalu yek kak... ingat dulu2 masa kite kenal kt fp msh kecik lg si kakak tu ek kak.... selamat hari lahir utk kakak dini, semoga jd anak yg solehah n berjaya dlm hidup

Qhaifa Nur said...

hepi besday kak dini...
besar dah anak dara kak...
moga cemerlang dalam segalanya...

JaSSNaNi said...

assalamualaikum kak..
tinggi nye kakak dini... 166cm tu... kak tau dak.. saya ni 150cm.. kimi lagi rendah dari saya kak.. bulan 12 ni dah cukup 13 tahun.. hmmm.. still tido celah ketiak lak tu.. tak sama langsung lah ngan kakak dini.. nampak kakak dini dah matang.. kimi lak nani kena call every time tanya dia buat apa.. hmmmm.. sabor jer ler..

JaSSNaNi said...

eh.. lupa... sambung lagi.. :P jangan marah na tuan tanah kedaung.. :P muahahahaha..

SELAMAT HARI LAHIR buat kakak dini.. semoga sihat selalu, berjaya dalam pelajaran di dunia dan juga akhirat.. jadi anak yang solehah.. insyaALLAH.. aminnnn ya rabbil alamin..

Unknown said...

Happy birthday Kak Dini semoga menjadi anak yg solehah dan panjang umo dan murah rezki :D.. Amin...

cahayahidupku.blogspot.my said...

Sanah helwah dini Moga jadi anak yg soleha ;)

Norzie hany said...

Happy birthday kakak Dini....semoga menjadi anak yang solehah.

ALoNa CintamaniszLite said...

Alhamdulillah...dh besar dh anak sulung akak ye..
Ye la...mmg kena belajar berdikari. Cuma bila kita berkesempatan..seboleh2nya kita akan hantar sampai ke asrama dia, kan..

Setakat ni..anak2 sy...angah ngan akiss tak penah balik umah sendiri lagi.
Along penah..masa dia kat Pengkalan Hulu dulu..tp bila dh dok tepen ni..asek beramek berhantar aje laa :p

Rohah said...

Semoga kakak Dini dlm keberkatan Allah selalu..

Amie said...

Selamat ulang tahun kakak... aduhai Madiha, saya baca pun bergenang airmata dibuatnya, apalagi kalau kakak yang baca, sudah tentu rasa sangat terharu! Mudah-mudahan segala hasrat di hati akan terlaksana suatu masa nanti... amin.

Ita Rossi said...

salam kenal madiha. Hp bday dini. Semoga mjadi insan solehah. Comel2 anak Madiha.

rahel said...

selamat ulang tahun Dini...semoga jadi anak yang soleh...Berjaya dunia & akhirat.

lieyalatif said...

hepi belated besdei dini...moga menjadi anak yg bijak, sihat dan solehah.....

ye lakak, tinggi betul dini kan kak...takpe org tinggi ni murah rezeki...lagi2 kalo dpt jodoh yg rendah dari die, lagi murah rezeki rumah tangga....

fati said...

salam. suke singgah blog akak. btw, heppy belated besday utk anak akak. tingginye dye. sy yg dh >20 thn ni pn x sampai 15ocm pn...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...