Thursday, March 19, 2015

Strawberry Milkshake

Assalamualaikum & salam sejahtera...


Jarang sebenarnya MaDiHaA beli buah strawberry ni.  Maklumlah buah strawberry ni jenis buah mahal.  Nak beli pun kena fikir 4,5 kali.  Bagi yang berduit tu memang pejam mata je beli buah2 mahal ni kan? Bagi kami yang hidup sederhana ni... tak bolehla nak pejam mata... kena celik seceliknya setiap kali nak membeli barang.  Tapi bila sesekali teringin tu belilah juga.  Beli ni pun kebetulan beli untuk kegunaan hiasan pulut kuning tempohari. Terus beli lebih sikit sebab teringat anak2 MaDiHaA suka sangat dengan strawberry.  Alhamdulillah seronok anak2 dapat makan strawberry.  Doakan ibu murah rezeki ye anak2.. nanti ibu belikan lagi... 

Sempat simpan 10 biji untuk buat strawberry milkshake ni... teringin pulak nak mencuba memandangkan stok aiskrim vanila banyak dalam peti ais tu.  Maklumlah.. en. suami hari2 kena makan aiskrim vanila selepas pembedahan tonsilnya kan.  So kita mintak secawan untuk dikisar jadikan strawberry milkshake ni... emmmm... yummy!


Terima kasih Yana kongsi resepi ye.. akak copy & paste kat blog akak pula ye...



STRAWBERRY MILKSHAKE
Resepi : Yanashaiful
Dicuba oleh MaDiHaA aka Ratna

BAHAN-BAHAN:-
10 biji buah strawberry
1 cawan susu segar (MaDiHaA sejukkan)
1 cawan susu segar perisa strawberry (MaDiHaA sejukkan)
1 cawan ais krim vanilla
Sedikit gula ~ jika perlu
Sedikit ketulan ais

CARA PENYEDIAAN:-
  1. Cuci buah strawberry, Toskan dan potong 2
  2. Masukkan buah strawberry, susu segar, ais krim dan gula ke dalam blender
  3. Blender/kisar hingga halus
  4. Hidangkan dalam gelas dan letak sedikit ketulan ais..siap untuk diminum..slurppp ^_^
Selamat mencuba!

3 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

emmmmm nyamannya lalu ditekak tu Madihah.. hendak juga mencubanya :)

Bbwana adienia said...

wah..sedap ni kak..best kalau dapat minum..memang lega rasa tekak minum..

aji nugraha said...

sangat cocok di nikmati sambil nyante bareng,,.Obat Rematik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...