Terima kasih kepada yang sudi follow....

Friday, February 8, 2013

Pulut Kuning Berhias 2 tingkat *Tempahan*

Assalamualaikum...

Update lagi order yang MaDiHaA siapkan minggu lepas.  Inilah dia tempahan pulut kuning yang disiapkan pada Sabtu lepas sehari sebelum tempahan sandwich.  Terima kasih pada Kak Izan yang memberi kepercayaan pada MaDiHaA untuk menyiapkan tempahan ini.  Pulut kuning ni kak Izan tempah untuk majlis sambutan hari kelahiran seseorang.  Senang hati bila Kak Izan kata cantik deko2 yang MaDiHaA buat tu.  Hehehe....

Jom tengok hasil deko2 keras tangan yang MaDiHaA buat kali ni...

Yang ini bahagian tingkat atas ukuran 8" x 8".  Mintak halal ye Kak Wan sebab MaDiHaA buat burung yang sekor tu ikut contoh Kak Wan. Terima kasih banyak2 kak.. 


Ini pula bahagian tingkat bawahnya... ukuran 10" x 10".


Kali ni pulut yang digunakan ialah sebanyak 2.5 kg untuk pulut 2 tingkat ni.  Tapi Kak Izan minta buat 3.5kg (lebih kurang 1 kg tu untuk makan2 kat rumahnya sendiri.)


Masih tak berpeluang nak pasang tiang untuk ambil gambar pulut bertingkat sebab MaDiHaA taknak rosakkan permukaan pulut tu sebab nanti pulut ni akan dimasukkan ke dalam kotak.. hehe.... So tak dapatlah nak ambil gambar pulut 2 tingkat yang siap dipasang pillarnya.


Jika ada yang nak menempah, jangan segan2 hubungi MaDiHaA di nombor yang tertera di sebelah tu ye.  Terima kasih.



11 comments:

lieyalatif said...

ya Allah cantik kak...kemas akak buat...pulut kan melekit2...pandai akak buat....mmg akak ni tangan berseni laaaa

moga murah rezeki akak dlm bisnes nieh...amin

Munnafendy said...

wowww pulut lagi!

dari dapur nasya said...

cantiknya kak Ratna...halus, kreatip dan seumpamanya..he..he...kalu umah kita dekat2 nak je gi bertapa kat umah akak hu..hu...hu...

maheran said...

Akak nak mintak no telefon..

Nuridah said...

Assalamualaikum Madiha

amboi cantiknya pulut kuning yg telah dihiasi dgn cantik sekali...kalau dekat boleh kak Nur order kan??Sedap kalau dpt sepinggan dari air tangan Madiha nie...hehehe.kak Nur terngah ngah nie @melopong gitu tengok pulut kuning mu itu!!sib baik tk masul lalat.

mama sara nur said...

cantiknya k.madiha hias kek tu, kreatiff.
ank dara bungsu sy tu memang suker sgt la pulut kuning ni he hee sama cam mamanya

Amie said...

Kreatifnya Madiha... cantik betul hasil kerja tangannya tu. Suka tengok...moga Madiha terus kreatif menghasilkan gubahan-gubahan begini.

Yatie said...

Assalamualaikum K.Madihah,
cantiknya pulut kuning ni...mmng bersenilah.....tahniah ya sbb berjaya buat gubahan pulut kuning yg sangat cantik dan kemas sangat....suka tengok...

izan yahia said...

As salam madiha.....tq tq tq pulut yg sedap n cantik...maaf yer sebab tersangatlah short notice....semua puji kata cantik!!

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

w/salam kak izan.. terima kasih juga sudi menempah ye kak...

Kinajawhara@gmail.com Kina said...

Salam ade x num phne akak yg buat plut nim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KongsiResepi.com