Wednesday, February 1, 2012

Ubi Kayu Rebus Cicah Sambal Tumis jer....

Assalamualaikum & selamat petang semua....

Ingat tadi nak pos resepi lagi satu petang ni.. tapi PC asyik hang aje terus terbatal niat nak update. Ini pun guna PC meja sebelah tapi sekadar update sarapan kami hari Ahad lepas... cuma rebus ubi kayu yang dibawa balik dari kampung.. cicah pula dengan sambal tumis ikan bilis... wallaaaa..... sedapnya! Tak sangka pulak semua anak2 suka makanan kampong gini...  dua2 budak kecik tu pun dah boleh makan pedas sikit2... haiiii senanglah kerja ibunya tak payahla nak masak benda lain lagi... 

Tak perlu resepilah ye.. semua orang pandai masak benda ni... hehe..


Jumpa lagi!

18 comments:

Azura Mendezz said...

Walaupon simple tapi terbaek wokkkk!!
Lawan pulak kopi o kaw..xpon teh o kaw..
aduhhhh~~~

samsulaili said...

Sedapnyalah..tunggu balik kg baru boleh merasa.Sini ada,tapi selalu ubi dah masuk angin (lama).Pastu jenis lembik berair bila rebus..Kalau su,suka cicah dgn air asam..fuhhhh sedap

Chah said...

pagi sarap cicah sambal tumis, petangnya pulak cicah honey atau air gula kabung..mlmnya pula..bruppp bruppp...tapi yang penting sedappp!!!

MULAN said...

haaiiippp... nak la jugak... feveret sangat ni ubi rebus cicah sambal atau kelapa..

tun_telani said...

dh lama x makan ubi kayu rebus!! terliur!!!! tun plg suka cicah kelapa gaul gula ^^

Malay-Kadazan girl said...

Yum...lama tak makan ubi kayu rebus.

::Azura Rahman:: said...

ya Allah.. sedapnyer la ubi rebus tu kak madiha oiiiii.. empuk sgt gayanyer tu..

Liza said...

sedapnya...kat sini susah nk cari ubi kayu...bestnya kalau dpt mkn ubi rebus ni...

ummiaisyah said...

sekali sekala layan menu klasik mmg best le... ada plak kopi o panas...best woooo..

AZLITA AZIZ said...

Sedapnya Madihah..
Lama dah tak makan ubi dengan sambal tumis ni..
Ala teringat masa kecik2 dulu inilah sarapan ita hari2..

rahel said...

Ratna,sedapnya kalau dapat ubi rebus ngan sambal tu...suka sangat.

Mamasya said...

Aslmkum Ratna.dtg nak jamu mata dg nasi lemak tumis ...tengok dah ada hidangkan ubi kayu rebus....cicah dgn sambal mmg kena...sedap sungguh.
re; Ratna...betul tu, apam ni bila dah jadi suka nengok hasilnya..dg warna dan bentuknya.mmg sesuai masak utk jamuan sbb dpt byk juga.

noor said...

dah lama xmkn...klau dpt mau abis semangkuk hihihihi

Naz / Nadz COSK said...

Wah kak Ratnaaaa... Menggiurkan betullah.. Nostalgia betul kalau tgk ubi kayu rebus cicah sambal tumis atau sambal belacan.. Teringat kecik2 masa di kg..

Diana @ Melley Mey said...

nie salah 1 menu kegemaran kami sekeluarga... sedap sesangat.. terliur diana tgk.. tapi kekadang tu mmg susah nak dapatkan ubi kayu nie... huhuu... banyak resipi dr ubi kayu x dapat diana buat... mmg sedap kan akak...

Adylia Qarissa said...

sedapnyaaaaaaaaaaaaaaaa...kalau hari hujan lagi sedap makan tambah lak ubi panas2 :)

.:nhalilah:. said...

terbaeekkk!!!

agen resmi Balikpapan said...

kelihatannya sangat enak , jadi pengen nyoba !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...