Terima kasih kepada yang sudi follow....

Saturday, May 28, 2011

Kari Ayam Alif

Assalamualaikum...

Cuti sekolah dah bermula... anak2 dah sibuk tanya nak kemana cuti sekolah ni... haii anak2 tersayang... ayah & ibu takde bajet nak pegi jalan2 makan angin lah wahai anak... bajet ayah dengan ibu hanya nak balik kg aje jenguk tokma & opah kat kg... Lagipun.. buat masa ni ayah masih sibuk dengan projek kat kg yang belum siap2 lagi tu... banyak belanja yang diperlukan ke arah itu...  itupun untuk masa depan kita jugak... harap anak2 ibu semua mengerti... 


Oklah.. untuk hari ni.. kongsi gambar sajalah ye.  Tiada resepi sebab Kari Ayam ni aku guna Kuah Kari Daging Alif yang dapat percuma.  Dah lama dapat paket kuah kari ni sebenarnya.. takut pulak expired.. jadi kita masak jelah.. Sangat mudah & rasanya pun sedap.  Paket kuah kari ni dapat masa aku membeli 2 ekor Ayamas untuk santapan keluarga tak lama dulu.  Kebetulan masa pegi tu.. outlet Ayamas tu menyambut 1st anniversary kedai  mereka kat situ... maka dapatlah goodies bag yang diisi dengan macam2 benda dalam tu.. Tak pasti pulak semua customer diberi atau disyaratkan kepada customer yang berbelanja sekian2 jumlah.  Sebab masa tu selain beli 2 ekor ayam.. ambik juga beberapa barangan lain jugak.. Terima kasih Ayamas! 


Sangat mudah gunakan paket kuah kari ni.. hanya tambah air, ayam, kentang & terung.. Maka siaplah sudah kari ayam yang setanding dengan kari yang dimasak sendiri.

Ini goodies bag yang aku dapat tempohari... ada air tin berkarbonat, air jambu dalam botol, madu sachet, mocha latte sachet, susu kambing sachet, kuah kari dan lain2 lagi termasuk kalender kecil..

Kuah kari yang digunakan... sesuai untuk ayam atau daging..

1 comment:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

sedapnyer...cicah jemput2 pun sedap ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...