Terima kasih kepada yang sudi follow....

Wednesday, May 25, 2011

Tempahan puding lagi...

Assalamualaikum...

Alhamdulillah.. dapat lagi tempahan puding marbel.  

Yang ini tempahan dari AJK Masjid Jamek Sultan Abdul Aziz, PJ baru2 ni semasa masjid buat Karnival Kesihatan yang aku ceritakan baru2 ni.. Puding ni salah satu pencuci mulut selain buah tembikai.. ada lagi makanan lain yang disediakan tapi itu makcik ku yang masak... Makanan yang dihidang ni khas untuk tetamu VIP & juga AJK yang bertugas saja.. para hadirin takde makanan disediakan yer.. hehehe.. cuma boleh merasa makanan yang dimasak semasa demo masakan aje.. 



Yang kat bawah ni pulak.. tempahan 2 tray puding untuk Nutrimetic lagi... macam biasalah.. tempahan diterima dari makcikku sendiri.. hehee.. Nutrimetic menempah makanan dari makcik.. & makcik sub kan bahagian pencuci mulut kepada aku.  Puding kegemaran staff N.metics... dah beberapa kali dorang order puding ni..  alhamdulillah.. rezeki...


Tapi tengoklah kejadiannya! Nasib baiklah puding ni nak dipotong2 terus.. kalau customer order sebuku mcm tu.. haru jadiknya.. ni gara2 masa nak memarbelkan puding ni tiba2 ada pulak orang datang ketuk pintu & bagi salam.. Puding ni kalau nak buat mesti nak kena segera, pantas & tuntas.. tak boleh ada gangguan sebab puding ni cepat mengeras. Selain ada orang datang.. si kecik pun sibuk jugak nak 'membantu'... Bila dah ada gangguan.. beginilah jadiknya.... sabar ajelah... takpelah.. janji rasanya sedapp..


 Terima kasih pada yang menempah.

5 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

nmpk sgt cantik...terliur saya tgk kak

LUTFI SYAFIQ said...

wahhh ada resepi dak ni? hehehe

cik cek said...

Masa masak pun ada gangguan kan...tapi memang cantikkkk puding marble ni....rasanya mestila sedap...sebab ....Madiha dpat order lagi...nyum2...yummy....

cikmanggis said...

Cm mmg gagal la nak buat puding secantik ini.Nanti nak cuba lagi:)

Diana @ Melley Mey said...

cantiknya puding tu akak.. kalau diana x tau bila ler boleh dpt buat puding secantik puding yg akak buat tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...