Wednesday, May 4, 2011

Brownis Hantaran & Terima Kasih....


Assalamualaikum & salam sejahtera buat semua...

Lama rasanya blog ku tak berupdate... Cuti hari buruh yang panjang baru2 ni aku sekeluarga pulang lagi ke kampong MIL di Raub (2 minggu berturut2 kami balik sana).  Kali ni bukan balik sebab durian yer.... tapi sebab sepupu cik abang ku  nak bertunang..  hehehe...

Oh ya.. Sebelum bercerita lanjut lagi.. ingin ku rakamkan di sini dengan ucapan ribuan terima kasih kepada semua sahabat, teman2 & sanak sedara yang telah memberi ucapan hepi besday atau hari lahir buat aku baru2 ni... Tak kiralah melalui telefon, sms ataupun melalui facebook.. sesungguhnya daku sangat2 terharu dan menghargainya di atas ingatan & ucapan dari kalian semua... Tiada apa yang dapat aku berikan selain dari ucapan terima kasih yang tak terhingga kepada semua.  Syukur kerana masih diberi peluang untuk bernafas dibumi Allah ini... semoga doa rakan2 semua dimakbulkan Allah.. Amin ya rabbal alamin...

Oklah.. bercerita pasal hari jadi ku tempohari.. pada hari tu aku sudah pun berada di kampong halaman MIL ku di Raub... Tiada apa2 sambutan yang dibuat pun.. sama seperti tahun2 sebelumnya jugak.. hehehe... Dah biasa macam tu.. jadi janganlah ada yang tanya mana kek harijadi aku yer.. memang aku tak rajin nak buat kek harijadi sendiri... kalau pun potong kek.. kek yang dibeli oleh orang lain.. memang malas nak buat kek untuk diri sendiri / order kek untuk diri sendiri.. kalau buat kek besday untuk suami atau anak2 aku memang suka (kalau ada masa la)... hehehe... lagipun pada hari kejadian aku sibuk menyiapkan brownis hantaran untuk sepupu cik abang ku.  Brownis ni cik abang ku sponsor untuk sepupunya yang bertunang pada 1hb Mei yang lalu.. Dia yang keluar modal.. aku cuma tolong buatkan aje.  Selain dari siapkan brownis tu... tak sangka pulak aku diminta siapkan sebahagian hantaran yang belum siap...  nak menolak kesian pulak sebab takde siapa yang boleh diharapkan.. kelam kabut jugalah nak berfikir mencari idea on the spot gitu... Jadi idea pun tak berapa mari lah kan.. hehehe.. Kalau diberitahu awal2.. bolehlah aku buat persediaan.. Tapi alhamdulillah.. dapat jugalah ku siapkan mana yang termampu.. Buat ajelah ikut bahan2 yang dah disediakan... Dah last2 minit.. adalah juga yang sudi membantu... sorang lagi sepupu hubby & sorang saudara yang lain.. Maka.. siaplah 9 dulang hantaran dari pihak lelaki..

Inilah dia deko simple2 dari tangan yang tak berapa nak berseni...  Tangan yang jarang mendeko.... haa.. setakat tu ajelah yang retinyer..   Walaupun tak lawo macam orang lain buat..  Masukkan jugaklah kat blog ni sebagai kenangan...  aku buat Chewy Gooey Yummy Brownies untuk hantaran ni... Alhamdulillah.. dapat perkhabaran dari pihak perempuan memuji cantik & sedap!.. Aku buat 2 tray brownis yang sama... 1 untuk hantaran & 1 untuk makan2 sedara mara terdekat. Tak sangka pula ada mak sedara & sepupu cik abang yang lain berkenan tengok brownis aku tu & terus nak menempah...   Mak sedara hubby kata nak deko serupa macam yang aku buat tu.. katanya berkenan sangat tengok brownis yang aku buat tu.. & dia order pun bukan untuk apa2 majlis.. saja2 utk makan2.. alhamdulillah bak kata orang.. rezeki jangan ditolak.... musuh jangan dicari...

Oklah.. layan gambar2 pulak lah ye... 
Posing2kan dulu sebelum masuk ke kotak...


 Yang ini dah siap dimasukkan ke kotak & diikat riben... sempoi jer...


Ok.. jumpa lagi dilain waktu.

Terima kasih..

21 comments:

hani said...

kak,
mengancam la..ce buat kan saya 2 3 biji, nak rase...ekekeke

Cida de' Nuanza said...

waaa!!!! mmg lawa le kak...sgt kreatif....
nk mkn pun terasa sayang kot...tp rugi la kalau x mkn sbb mesti sedappppp!!

wati said...

Salam Kak,

cantik n menarikle deco bronis tu...kalu dah kreatif tu bg la apasaja tentu menjadi..

Azlita Aziz said...

waaaa.... dah lawa cam ni pun akak kata simple... kalau ita dah terjun tingkap dah... cantik sangat... ita tak pandai lagi nak buat bunga2 tu.. teringin sangat nak belajar... nanti boleh lah kak madiha ajar ita ye!.. :)

RynaHakimi said...

sangat2 cantikla brownies akak tu..Ade ke cantik macam tu kate tak berseni..rasenye deco yg paling cantik yang pernah sy tengok..siyes kak =)

K.Nor said...

CANTIK!! betul ni ratna, mmg cantik deco tu..

Zalieda Zaliedana said...

Assalam kak,fuhh mmg CANTIK sgt..Siyes xtipu kak..Pandai toi akak deko..

CT Delima said...

Assalamulaikum Ratna

CT tabik spring kat you, memang menarik kemas dan teruja nak belajar menghias kek macam ni. Tapiii.. apakan daya tangan ct ni jenis tak ada seni keras lah.. hehehe

MamaFaMi said...

Cantik je deco brownis Madihaa. Bolehlah cilok design ye... KALAU nak buatlah nanti...hehe

Unknown said...

kak ratna..
happy belated birthday.. semga panjang usia dan dimurahkan rezekimu

PS; mmg pandailah hias cun2... ayu terpesona...

Sheery Dream Cakes said...

Assalamualaikum akak..
birthday akak dah lepas yer?.. Tak tau... sorry akak lambat wish..
Happy belated birthday akak..Moga d pjgkn umur.. sihat tubuh badan.. d murahkan rezeki.. bahagia d samping keluarga tercinta dan sentiasa d bawah lindungan Allah S.W.T. Amin..

wah dah cantik dah tu akak... suka tgk

Unknown said...

madiha boleh tau brand ape kaler merah bunga tu sebab biasanya akak bila bubuh kaler merah iakan jadi kaler pink je..

Anonymous said...

Wow!!!..menarik...teruja kakwa

Arizakiah said...

Cantiknye.......

nOOrsha said...

waaaahhh...terpegun, terkesime, terkaget..err..ter ape lagi ye... cantik lah akak hias brownies ni cenggitu.. tak berseni ape nye, dah cantik sgt tu, klo saye yg buat, jadi cakar ayam je agaknye..ehehe...apepun klo saye yg terime tu, sure sayang nak potong..nampak cantik sgt2.. :)

Anonymous said...

kalu nak oder brownie sebijik camnih berapa rm kak?cung giler

AZLINA said...

Assalamualaikum Ratna...thanks yea sudi tengok kek fondant tu. hasil deko yg ratna buat ni pun sgt menjadi. mesti kalau buat fondant pun jadi cantik jugak tu..

JuzChoc & sons said...

assalamualaikum,...
camner nak contact akak ni?..saya rasa nak order lah untuk pertunangan adik saya...macamana nak order?ni e-mail saya..juliana_aaas77@yahoo.com..

ida ahmad said...

Cantiknyaaa... Mesti rasa sesedap rupanya... Macam mana la nk terror mcm akak ni. Tangan saya mcm kayu ja.

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

maaf yer... akak baru je perasan komen yang ini...maaf sgt2 sbb tak respon lebih awal...

jika masih berminat boleh contact akak di ratna@zagro.com

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

w'salam Ju...
akak minta maaf sebab baru je terperasan komen ju... memang dah terlambat kan.. tp jika ju nak contact akak boleh hubungi ratna@zagro.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...