Wednesday, March 7, 2012

Puding Triffles lagiii....

Assalamualaikum & selamat pagi semua....


Wordless Wednesday lah hari ni yer..... takleh merapu lebih2 sebab ada banyak kerja yang perlu dibereskan....  Untuk resepi puding yang tak asing lagi ni... bolehlah klik Resepi Triffles ni yer... Puding gini amat sesuai dihidangkan kalau kita buat jamuan kecil2an.  Bukan saja sedap.. tapi juga dapat menarik perhatian tetamu sebab warnanya yang merah menyala tu... sangat2 menarik! Seronok tengok tetamu mencedok puding yang dihidangkan & menjamu selera.. Sebenarnya.. MaDiHaA buat puding ni untuk jamuan hari lahir anakanda bongsu yang ke tiga tahun baru2 ni... Red Velvet Cupcakes dalam entry semalam pun untuk majlis tu juga. Jamuan kecil-kecilan untuk anak beranak aje... tapi bila dah berkumpul sepupu-sepapat.. riuh rendah juga jadinya... seronok bila berkumpul..


Oklah... selamat mencuba pada yang belum pernah mencubanya yer...
Jumpa lagi...

9 comments:

izahdaut said...

memang best ni. pulak2 klau dapat yang tak brapa manis. pulun menceduk tak sedor org lain. hehee

izan mama mia said...

wah....sy mgg suka sangat puding....seddddddddapnyer..

Sari Yusa Ibrahim said...

paling senang, cepat dan yang paling penting, seeeeedapppppppppp!!

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

betul betul betull.. sebab tulah akak buat kek span kat bawah tu akak kurangkan gulanya.. sbb kita nak curahkan air gula dari air buah tu pun dah manis kan.. apa2pun.. puding ni mmg sedap hehehe...

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

Izan... akak pun suka sgt2.. tp takleh mkn byk sbb manisss.. tu sebab suka buat time buat jamuan gini sbb lehla merasa sikit disamping hidang utk tamu..

Sari.. mmg senang... cuma nak buat kek gulung tu jer yg bercinta sikit.. bila kek dah siap nak buat custard & lapisan puding tu mudah jer kan..

EmbunRosaliza said...

Assalam madihaa, kalo bahagian kek tu kita beli je boleh tak hehe

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

W'salam EmbunRosaliza... boleh aje nak guna kek dari kedai.. lagi senang kerja.. hehe..

umi fatihah maisarah said...

adusss....sedap sunguh...
m'goda selera ptg2 mcm ni..mcm mane nk diet...hehe

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

memang menggoda puding ni kan.. sebab itulah saya hanya buat setiap kali nak adakan mkn2 /jamuan kecik2.. barulah org kata bila makan tu.. rasa segan kat tetamu.. so kita rasa sikit ajelah.. hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...