Wednesday, May 15, 2013

Wordless Wednesday : Kerepek Bayam Rangup!

Assalamualaikum & good morning...


Sesekali Wordless Wednesday boleh kan....?



Jom layan Kerepek Bayam Rangup!  Sedap, rangup! Krup krap krup krap!  Cicah dengan cili sos pun sedap.  Nak gorengnya lambat.. tapi nak habisnya sekejap je.. hehe....



Resepi batter gorengan boleh guna apa2 batter untuk menggoreng pisang resepi masing2.  Tapi pastikan kurangkan sedikit kuantiti garamnya ye.  MaDiHaA guna resepi yang INI.  Buat setengah resepi pun dah cukup.  Kalau boleh dapatkan daun bayam yang bersaiz besar.  Sebelum digoreng.. pastikan daun bayam dibersihkan & dikeringkan terlebih dahulu ye. Kemudian barulah boleh dicelup dalam tepong gorengan & goreng dengan api yang sederhana. Goreng sehingga garing kedua2 belah daun bayam.

MaDiHaA goreng ni sebab nak habiskan tepong gorengan lebihan goreng pisang raja yang bawa balik dr kampong tempohari.  Tak sempat nak diposingkan dah selamat pisang tu.. hehe.. So posingkan daun bayam cukuplah!

Selamat mencuba!

13 comments:

lieyalatif said...

Kak!!! Teringat mase kecik2 mak lieya rajin buat sbb nak bg anak makan sayur heheheh

Liza said...

tgk pun dah tau rangup.sedap ni...

GK Arusuvai said...

nampak sungguh rangup n best...reminds me to kangkung goreng tepung tat i tried at a seafood rstrn in jenjarum

Qhaifa Nur said...

suggestion dari nurse masa bawa aeish pergi klinik...susah nak makan sayur buat kerepek katanya...
konpom makan...

zila norazila said...

rajin jgk beli kerepek bayam nie kak madihaa..krukk2 sedap..tp x pernah lg cuba buat sendiri..

DIARI FARISHA said...

yummy! bayam ni elok untuk preggy mumy kan...nak try la

Zurina Hj.Zainal said...

nyum3.....nk try lah

Phong Hong said...

Teruja! Nak cuba lah ni....

wantie said...

suka betul dengan kerepek daun bayam ni. selalu je beli kalau jumpa. sebab nak buat tak pandai..

Bbwana adienia said...

salam kak madihaa..

kerepek daun bayam ni memang sedap..penah makan dulu..

Mamasya said...

Aslmkum Ratna
kerepek bayam ni dah lama teringin nak buat tp asyik bertangguh. nampak rangup..sedap cicah sos cili.

Jasmeen HomeDelight said...

ratna..
masakla resipi ayam masala mcm kt kedai mamak yg melekat pedas meletop tu...nnti aku try resipi ko yer....hekhek

Rohah said...

kru krak kruk krak...sedap ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...