Tuesday, May 18, 2010

Tempahan dari Cik Ani & Kak Yati, Puchong

Pagi ni aku nak masukkan tempahan yang aku buat minggu lepas.

1 loyang puding Marble Pelangi


Puding Marble Pelangi ni.. tempahan dari Cik Ani iaitu baby sitter anak2 aku untuk majlis bertunang anak sedaranya. Serba salah nak ambik duit sebenarnya.. sebab Cik Ani ni tak berkira dengan anak2 aku. Tapi aku teringat pesan arwah ayah.. kata arwah.. kalau kita meniaga.. jual tetap jual.. yang kita nak sedekahkan kita bagilah yang lain.. Jadi.. aku ambik jugalah duit untuk puding tu.. & aku sedekahkan Cik Ani seloyang Bingka Pandan.



Ini puding yang dah siap dipotong.. Cik Ani pesan mintak potongkan sekali...


Tak tau kenapa kuih bingka tak berapa cantik jadiknya.. mula2 naik cantik masa bakar.. bila dah sejuk turun pulakk... ikut resepi yang sama jugak.. tapi dari segi rasa memang marbelesss...


Puding & bingka yang telah siap dipotong..



Kat bawah ni pulak.. karipap frozen tempahan dari Kak Yati yang dok kat Puchong tu.. Kak Yati order 100 biji karipap & dia bagitahu suruh aku buat bila2 rasa senang... sian kak Yati kena tunggu lama karipap frozen ni.. almaklum.. aku buat time cuti jer.. harapkan hari kerja tak berapa sempat sangat.. Terima kasih Kak Yati kerana sudi order kuih dengan MaDiHaA yer.. Kalau rasa sedap.. bolehlah order lagi lain kali.. hehe..

Baru siap kelim..


9 peket = 108 biji karipap sedang difrozenkan..


Ambik gambar dulu sebelum Kak Yati datang ambil..


Terima kasih kepada Cik Ani & Kak Yati yang sudi order..

3 comments:

Nuridah said...

Madiha,

semakin maju business madiha ni, moga dimurahkan rezeki selalu ya..kuih bingka tu
cantik nampak..kalo nur dekat boleh order kan.

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

NURIDAH: SYUKUR ADA JUGA YANG SUDI MENEMPAH.. aLHAMDULILLAH NUR.. DALAM SIBUK2 DENGAN BABY NI.. ALHAMDULILLAH.. SEMPAT JUGA SIAPKAN ORDER ORANG..

aku dan segalanya said...

salam puan...sy nk tanya puan guna plastik apa utk karipap frozen tu? boleh tolong emel kan pada sy x.. zhureen@yahoo.com...terima kasih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...