Terima kasih kepada yang sudi follow....

Friday, June 15, 2012

Ayam Masak Kicap Berempah Mamak Penang lagiii....

Assalamualaikum....

Bersua lagi kita hari Jumaat yang barakah ini.... alhamdulillah masih dipinjamkan usia hingga ke saat ini....

Hari ni sekadar update menu ulangan aje... malas pulak nak edit2 gambar... sebenarnya tuan tanah kedaung dok menyibukkan diri mengupdate gambar2 aktiviti famili di facebook! hihihiiii.... saja aje buat kenang2an...


Suatu hari... tiba2 tekak ni terasa nak makan lauk yang berempah2 sikit... anak2 pulak mintak ayam masak kicap.  Jadi untuk adil & saksama bagi kedua2 pihak.. maka aku masaklah Ayam Masak Kicap Berempah Mamak Penang ni lagi... Lauk yang sedap wajib ada ulangan... hihihiiii....


Untuk resepi bolehlah klik kat SINI ye.... Kali ni buat ku lebihkan sikit kicap untuk dapatkan warna yang gelap sikit... karang anak2 komplen pulak ngapa masak kicap kurang hitam..

Selamat mencuba!

20 comments:

Saya Disini said...

sedp

pensel2b said...

sedapnyerrrr

Mama Gee said...

ok dh print... {tp bila nk masaknya...ades printt aje..hehee}

Qhaifa Nur said...

pekat betul kuahnya, sedappp...

Sofea said...

Madiha..Kalau p mkn nasi kandaq lauk ni yg selalu akak order..sedap hingga menjilat pinggan, tq share resepi! :)

rahel said...

Kalau ayam masak kicap berempah mcm ni memang laju je nasi turun ke tekak...sedap woo..

Anna Qawina said...

sedapnya kalau meni gini

tun_telani said...

unik resepi ni, masak kicap campur ngan rempah kari ye.. patut ada nama mamak kt situ.. ayam masak kicap mmg sedap..

Amie said...

Hai Madiha... inilah seronoknya dunia masakan, kalau selera nak makan rasa berempah kita boleh sediakan, nak makan peda dsb pun boleh...pilih aje mana berkenan dengan selera... alhamdulillah rezeki Allah ye Madiha.

anymz said...

ni lauk anak2 bujang akak..mmg fav diorang..tak payah buat lauk lain pun takpe..^^

FnF Simple Life said...

aduh...sedapnya ni kak

Qasey Honey said...

perghhhhh sedapnye...tliur sudah..bwk pinggan skali ni..nk tapau...

Shahriah Abdullah Novelis said...

As'kum Memang adil dan saksama.. kicap dan berempah.. yang makan suka.. yang tukang tengok ni pun tumpang ngencess aje kak Ratna hehee...:))

mama sara nur said...

assalam k.Madiha
ayam memang kesukaan anak2 dan maknya sekali ni he he...sedap masak kicap camni berselera
sy dah wat apam beras c/p resepi k.Madiha, tq ye memang sedap

Rohah said...

kalau masak kicap ni mmg tak lapuk dek zaman..buatlah style macam mana pun, mmg ada harga punya..boleh jd menambah2 nasi kan kak..

Nuwairani Ismail said...

sebelum ni selalu mak kite masak kicap mesti biase2 je. hari tu dia buat yg pesen2 gini. sedap betol bau rempah2 tu. pasni kene try buat sendiri la.

m.u.l.a.n said...

sangat menggoda jiwa...

Citarasa Rinduan said...

wahhhhhhhhhhhhh.. masak kicap my peberat

Suriza Selamat said...

memang favorite sue..ayam masak kicap..bertambah-tambah makan..hehehe

Roses_Leo09 said...

salam madiha

hanim minta izin KIV resepi ni yer
favourite ni .........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...